Экспедиция на Северный Полюс. Документальный фильм


Экспедиция на Северный Полюс Документальный фильм — Елагин Василий Игоревич Родился 20 февраля 1953 года в Москве. Руководитель и организатор экспедиции МЛАЭ, главный конструктор «Емели».

1:19:37 Северный полюс

All-terrain vehicle "Burlak": the film "The North is near"


The film «The North is Near». 2019. Production: Russia / «Amur waves» (Amurskie Volny). Genre: Road movie, documentary. Film director and scriptwriter: Roman Super. Cast: Aleksei Makarov, Maksim Belonogov, Sergei Berent, Aleksandr Miakonkikh, Sergei Lapin, Konstantin Gavrilov, Evgenii Skazka.

The plot of the film is based on the second part of «The North is Near» expedition. In the spring of 2019, the daredevils in three all-terrain vehicles covered more than 6000 km along the North-Eastern coast of Russia from Novy Urengoy to Anadyr in 29 days. They chose directions, and powerful Arctic vehicles carried them straight on.

The film begins in Tiksi and shows Russia hidden under snowbanks and the ever-frost layer. In Burlak all-terrain vehicles, the travelers passed places where other vehicles got stuck in the snow forever. While driving through the most remote inhabited localities and weather stations, they got acquainted with the everyday life of locals. They had to go through blizzard, rows of ice ridges and thermokarsts, repaired vehicles at 35°C below zero. The travelers visited the former distributional center of the Gulag, a ship graveyard, abandoned villages and saw true lords of the North — white bears.

As in the days of the earliest explorers, the Far North is far from being a perfect place for people. Severe frost, lack of roads and thousands of kilometers of snowy wastelands among small inhabited islets.

The Russian North is part of world history and culture. This fact makes it more interesting to look at how the film director shows this territory and looks for answers to difficult questions about life, which we all ask ourselves from time to time.

На лесной дороге. Легендарные советские вездеходы и Урал-375Д... Доминирование?


Уважаемые зрители, представляем вашему вниманию наш первый выезд на бездорожье на автомобиле Урал-375Д. Если быть точным, то название «бездорожье», для данного случая, является не совсем верным. Правильнее назвать это вылазкой на заброшенную лесную дорогу. Мы только начинаем открывать для себя внедорожные качества этого автомобиля. Особо обращаем ваше внимание, что данный конкретный 375-ый является абсолютно серийной моделью, без каких либо доработок. Если его и ждут в ближайшее время какие-то изменения, то они будут направлены только на то, чтобы вернуть его в абсолютно штатное состояние. В дальнейших планах — попробовать его способности и на триальной трассе в карьере, и на заболоченном покрытии, и на песке, и на снегу, и многое другое. Поэтому пока стоит воздержаться от скоропалительных выводов. Итак, в нашем совместном заезде приняли участие следующие автомобили:
1. Урал-375Д (6х6) с лебёдкой. Фактическая масса — около 8100 кг. Мощность двигателя — 180 л.с. Дорожный просвет (клиренс) — 400 мм (под всеми мостами). Блокировки межколёсных дифференциалов отсутствуют. Тип привода — постоянный полный. Резина ОИ-25 (диаметр колеса — 1260мм)
2. ГАЗ-66 (4х4) с лебёдкой. Фактическая масса — свыше 6-ти тонн (ну очень тяжёлый экземпляр). Мощность двигателя — ориентировочно 155 л.с (доработанный двигатель от БРДМ). Дорожный просвет — 335 мм (под обоими мостами). В качестве межколёсных дифференциалов установлены кулачковые дифференциалы повышенного трения, именуемые в народе самоблоками. Тип привода — полный с возможностью отключения переднего моста. Резина К-58 (диаметр колеса 1132 мм).
3 ЗИЛ-157 (6х6) с лебёдкой. Фактическая масса — около 7 тонн. Мощность двигателя 110 л.с. Дорожный просвет — 310 мм под передним мостом и 355 мм под задними. Блокировки межколёсных дифференциалов отсутствуют. Тип привода — полный, с возможностью отключения переднего моста. Резина К-70 (диаметр колеса 1084 мм).
4. ЗИЛ-131 Триал (6х6) с лебёдкой. Фактическая масса — около 6,5 тонн. Мощность двигателя 150 л.с. Дорожный просвет под передним мостом 330 мм и 355 мм под задними. Межколёсный дифференциал среднего моста заварен, остальные межколёсные дифференциалы свободные. Тип привода — полный с возможностью отключения переднего моста. Резина М-93 диаметр колеса — 1142 мм.

5. УАЗ с мостами и силовым агрегатом от Land Rover.

Заказать манипулятор — вездеход Санкт-Петербурге и Лен. области: www.kmu6x6.ru/?utm_source=youtube

В Хибинах прошли испытания вездеходов Макарова


Машины для белого безмолвия. В Хибинах прошли испытания вездеходов Макарова. В суровых снежных условиях вездеходы марки «Бурлак» проехали вглубь Хибинских гор до базы спасателей у подножия горы Куэльпорр.

Burlak is the best vehicle ever for off-road


Makar Offroad company mass-produces unique snow and swamp-going Burlak vehicles designed by Alexei Makarov. This is a new class of multi-purpose vehicles. They need no roads. They are specially designed for the autonomous transportation of people and cargo over long distances in regions with harsh climate, through wetlands, loose rocks, ice ridges, taiga, snow virgin lands, and sea water.

Burlak vehicles were tested in extreme expeditions to the Kara Sea of the Arctic Ocean and to the Chukchi Peninsula during 2016 — 2019 with a total length of more than 12,000 km.

Key features: powerful final reduction gears unload the transmission fourfold, the engine is 150 hp, the maximum torque is 360 Nm at 1800 rpm, large wheels with 1750x750x32 dimensions and a total displacement of 8.8 tons, 750 mm ground clearance, speed up to 80 km/h on solid ground and up to 6 km/h on water, inter-wheel locks and inter-axle differential lock between the middle and rear axles, self-designed multilayer low-pressure tires that provide super off-road performance and minimize the impact on soil, pumped by the engine turbine, load capacity up to 2 tons, the volume of fuel tanks ensures a fuel range of up to 2,500 km.

The vehicles of the expedition, cargo-passenger, and industrial configurations are manufactured with a 6x6 wheel arrangement. In terms of design, they differ in compartments in which, depending on the order, there are passenger seats and berths, an all-metal, tented or open space for cargo or industrial equipment.

Expedition Burlak accommodates 8 places for a comfortable stay of people on long trips. The standard configuration vehicle is equipped with a galley with gas burners and a hood, a snow-melting device for drinking hot water. Shower, steam bath and other features can be installed. The cargo-passenger and industrial Burlaks are designed for comfortable accommodation of 4 people.

The vehicle can be additionally equipped with an automatic propeller system, additional seats, portable toilet.

6x6 Burlak easily carries 2 tons of cargo and 9 passengers on solid ground, one ton of cargo and 5 passengers on weak ground and by water.

In 2019, Burlak with a 4x4 wheel arrangement was created. It became a ton lighter, and a meter shorter than the six-wheeled model. Because of this, the vehicle perfectly maneuvers in taiga and forest tundra. The model is designed for transportation of small groups of people and up to one ton of cargo. It is suitable not only for business needs of organizations but also for forestry and hunting entities, search and rescue services, recreational outdoor activities.

Burlak vehicles are certified against the requirements of the Technical Regulation of Customs Union ‘On safety of machines and equipment’, covered by patents for invention and utility model.

Makar Offroad factory is registered with the register of organizations-manufacturers of vehicles (chassis of vehicles), self-propelled vehicles and other types of vehicles in the Russian Federation.

Like-minded people who are passionate about the topic of all-terrain vehicles building and united by Arctic expeditions work in the design-engineering and production departments. Personal experience helps the employees to improve the design, control the quality of components and production, create truly reliable vehicles for any operating scenarios.

The manufacturers warranty for the vehicles extends to 525 machine-hours. Service support is provided. Burlak has a high maintainability. The delivery includes unique spare parts and units, standard parts are freely distributed, which allows the vehicle to pay off within a short period of time and perform tasks without long downtime.

Новинки вездеходов 2020! Самое интересное с шоу ВЕЗДЕХОДЕР!


В этот раз мы с вами посетим шоу Вездеходер 2020, и покажем все самые интересные новинки из мира вездеходов и внедорожников! Новейшие вездеходы, внедорожники, культовая техника и редчайшие машины! Мы отобрали для вашего внимания любопытные образцы самой разнообразной техники, от электро квадроциклов до огромных вездеходов покорителей бездорожья!
Вся информация о шоу Вездеходер: vezdehoder.ru/

00:00 Вступление
01:08 Вездеход Дозор
02:36 Вездеход Берти
04:04 Гама Гоат
05:03 УАЗ Урса
05:28 Лесник М Север
06:38 Лесник Турист
07:39 ЗИЛ Синяя Птица
08:56 Вездеход Тайфун
09:28 Электро BRP Outlander
10:20 Электро багги ELIQ
11:12 Вездеход Феникс
12:38 ATMP Supacat
13:37 Вездеход Триумф
#вездеход #вездеходер2020 #поехали2020

(Burlak) БУРЛАК от Макара. Часть 1.


Господа, по всем возникающим вопросам звоните или пишите на почту, телефон и адрес почты в конце ролика. Чуть позже, когда болота отмёрзнут, добавим видео по болотной теме.
С уважением ко всем Алексей Макаров.

Композиции «Skinny Leonard», «Zombie Rock» принадлежат исполнителю Audionautix. Лицензия: Creative Commons Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
Исполнитель: audionautix.com/

АРМИЯ 2020. Новинки на колесах. Малая толика


АРМИЯ 2020: новинки автомобильного оборонпрома. Часть II. Техника новых компаний. Бронемашины и вездеходы «Буран», «АСТЕЙС», «Дрозд», «Альбатрос», «Хаски», «Бурлак», «Фенкис», «Шаман» и «РУСАК». Новая армейская автомобильная техника!
Музыка: Late Night Train, Vans in Japan